Římskokatolická farnost Olešnice na Moravě!

• Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma

krátké ohlasy

Expedice Makedonie-Řecko 2010

šar planina,,Nejlepších dvanáct po sobě jdoucích dní života" těmito slovy většina účastníků hodnotila tuto překrásnou expedici pořádanou diecézním centrem života mládeže. Na 45 účastníků, převážně vysokoškoláků brněnské diecéze navštívilo během expedice mj. makedonské NP Šar planinu a Pelister, pohraničí Kosova, Ohrid, Meteoru, Olymp, Egejské moře, Soluň či Skopje. Místa byla velmi krásná, ale v nezapomenutelný zážitek proměnila expedici úžasná parta lidí s naprosto krásnými vztahy.

Vždycky jsem měl problém s představou nebe jakožto stavu duše a raději si v duši budoval hmotnou představu (sporty, cestování, filmy, dobrý jídlo...), která mi přišla lákavější. Na expedici jsem zažil a pochopil, že nehmotné velmi převyšuje hmotné a že nic hmotného člověka dokonale šťastným nemůže udělat. Expediční atmosféra, mezilidské vztahy, hluboké zážitky mi pomohli mnohé pochopit. Snad již lépe chápu, co je to nebe a také se tam mnohem více těším.

Pouť do Neratova

Minulou neděli na slavnost Nanebevzetí Panny Marie vyrazili brzy ráno do Neratova také poutníci z Olešnice a okolí. Autobus nestačil, proto jsme museli vzít ještě dvě auta. A čím to, že byl tak velký zájem? Neratov se svým poutním kostelem je totiž naprosto úžasné místo. Navíc hlavním celebrantem mše svaté byl náš nový pražský arcibiskup Dominik Duka. Chrám, který povstal během posledních dvaceti let z trosek, pojmul, i když jen tak tak, všechny poutníky, takže nás neznepokojila ani krátká bouře během bohoslužby. Po cestě zpět jsme pak navštívili další zajímavá, poutní i nepoutní, místa a večer jsme se, Bohu díky, všichni vrátili domů. Pokud se chcete o Neratově dozvědět více, podívejte se na www.neratov.cz. Také sledujte naše farní stránky, kde se časem objeví článek o tomto místě a také pár fotografií.

Ital nezná ten zázrak...aneb olešnické menu pro Vincenzu.

Muzikální národZatímco se v předvečer pouti v mnoha olešnických domácnostech dopékaly koláče a předchystával slavnostní oběd, u katolického domu se vyrojil autobus návštěvníků z italské Vincenzi. Za to, že se právě v Olešnici zastavila skupina Italů, vracejích se ze své cesty po krásách Čech (Prahy) a Polska, vděčíme česko-italskému farářskému přátelství (pan farář má prostě známé všude). Italští návštěvníci nebyli uvítáni pizzou, ani chlebem a solí, ale pořádným hrncem guláše. K prohlídce jim nebyly nabídnuty staré antické památky, ale muzeum veteránů a výstava v podkroví radnice (přiznávám, že jsem do této chvíle netušila, jak se italsky řekne např. "osmiválec"). Po večeři se "mladí" z Vincenzy chopili kytar a kláves a předvedli nám, jak je italský národ muzikální. Tady je nutno vyseknout poklonu i olešnickým a křtěnovským mladým zpěvákům, kteří nezůstali ve zpěvu pozadu. Večer se naopak Italů chopili jejich ubytovatelé a odvedli si je do svých domovů, aby si cestovatelé odpočali před další cestou. Ráda bych touto cestou tlumočila jejich spokojenost s pohostinstvím v českých rodinách, byla to pro ně milá zkušenost. A pro olešnické?

více obrázků

Cyklotour

Bystřické koupaliště

Minulý týden jsem strávil spolu s ostatními mládežníky a panem farářem tři dny na kolech. První den jsme ujeli úžasných 43 km. Jeli jsme z Olešnice do Štěpánova nad Svratkou přes Dalečín a kolem Vírské přehrady. Nejlepší na tom bylo, že jsme jeli skoro pořád z kopce nebo po rovině. Druhý den jsme navštívili hrad Pernštejn a konečně jsme se i vykoupali v Bystřici. Nebylo to sice velké ani hluboké koupaliště, za to bylo uprostřed náměstí a měli jsme spoustu diváků. Den jsme zakončili mší svatou ve Víru. Poslední den po cestě domů jsme se vykoupali v rybníku ve Čtyřech Dvorech, abychom domů přijeli čistí. Velké poděkování patří všem , kteří nám vařili a zvláště panu farářovi, který měl odvahu s námi jet. Brzké uzdravení přeji všem, kteří havarovali. Děkuji všem účastníkům za dobré společenství a těším se na další Cyklotour.

fotogalerie

Pouťová pohádka

Herecký ansámblK olešnické svatovavřinecké pouti již neodmyslitelně patří táborák s pohádkou v Kněževsi. Letos jsme  k tomuto účelu nacvičili zbrusu novou pohádku "Ať žije vévoda Josef!" Je to příběh o princi Adamovi, který chce zažít velké dobrodružství, jeho dobrém příteli Matějovi a dvou podvodnících. V pohádce se také setkáváme s králem a královnou, princeznou Klárkou, písařem, služebnou Ankou, rozlobenou zvukařkou, stěžující si divačkou, panem soudce, drábem, třemi trhovkyněmi sdruženými v občanském spolku Odhodlané občanky a kočovnými herci, kteří nás celým příběhem provází. Prostě příběh zcela pravdivý o přátelství a lásce a o tom, co se může stát, když zvolíš špatné rádce.

Po pohádce jsme zapálili táborák, opekli párky a povídali si až do noci. Díky vám, kteří jste jakkoli pomohli s přípravou táboráku, hercům za skvělé výkony a divákům za úžasnou atmosféru. Díky vám všem za krásné společenství a příjemné ukončení poutního dne.